Teksti suurus

Reavahe

Kontrastsus

Kommentaarid (5)

RIA kogemus Riigipilve kasutamisel

Uurisime Riigi Infosüsteemi Ameti (RIA) eriprojektide osakonna arhitekt Allan Poola käest, milline on olnud RIA kogemus Riigipilve kasutajana. Allan Poola kirjeldas kogemust järgnevalt:

RIA Eriprojektite meeskond hakkas Riigipilve kasutama nö. aegade algusest peale, mis iseenesest ei ole teab mis suur aeg. Ainult mõned aastad.

Ootused projektile olid kohe sellised, mis välistasid igasuguse kose-laadse projektijuhtimise mudeli kasutamise. Allakirjutanu, kes on agiilsete metoodikate suur fänn, rõõmuks loomulikult. Meilt oodati väga suurt paindlikkust kliendi soovidele reageerimisel. Meie kliendi, nagu tõenäoliselt ka kõigi teiste klientide soovid, olid ulmelised. Algusest peale oli selge, et:
1) tuleb minna väikeste sammudena – mitte minna kohe raketti ehitama, vaid katsuks algul tuulelohe ehitada,
2) tagada kliendi ootused arenduskiiruse osas, pidi eemaldama arendusmeeskonna teelt kõik üleliigse.
Just sellest teisest punktist sai tõeline väljakutse. Kes on pidanud ootama virtuaalmasinate loomist teiste meeskondade poolt nädalaid, läbima CAB –i kadalipu, enne kui muudatuse saab toodangusse jne, saab aru, mida ma silmas pean. Oli selge, et selliselt jätkates me kliendi ootustele vastu tulla ei oleks saanud. Kogu meeskond tuli üles ehitada nullist ja absoluutselt teistel alustel. Vahemärkusena, et kui Su peas on tiksunud küsimus, et mida küll see ’eri’ seal meeskonna nimes teeb, siis nüüd vist hakkad aimama.

Kõigepealt tuli arendusmeeskond kokku viia kliendiga. Ei mingeid projektijuhte andmas meeskonna eest lubadusi ja siis koputamas meeskonna südametunnistusele, et.. sai ju lubatud ja nüüd tuleb lubadus täita. Lubadustega on kord juba nii, et neid saab anda ainult siis, kui sul on täielik kontroll tegevuste üle, mis mõjutvad selle lubaduse täitmist. Täiesti elementaarne ja loogiline, kas pole? Ehk siis, arenduses midagi üldse lubada saab ainult arendaja ise. Ja sedagi ainult siis, kui ta kontrollib kogu tarneahelat lähtekoodist kuni toodangusse panekuni välja. Kui Sa oled muutunud juba kannatamatuks, et millal Riigipilv mängu tuleb, siis vot nüüd tulebki.

Riigipilv on andnud meie meeskonnale võimaluse võtta kliendi ees ise vastutuse, anda kliendile usaldusväärseid lubadusi ning ise tarnida oma töö tulemusi. Ja seda mitu korda päevas. Minu jaoks on see organisatoorne vaade Riigipilve mõjule, kuidas riigis saaks tahtmise korral tarkvara arendada, olulisem tehnoloogiast.

Aga kui jutt juba tehnoloogia peale läks, siis Riigipilv on andnud meie meeskonnale ka vabaduse
kasutada erinevaid tehnoloogilisi lahendusi meeskonna parima äranägemise järgi. Kuna klient tahab lõpuks ikkagi raketti, mitte tuulelohet, ja sellega vähemalt lähima galaktikani lennata, siis väga tihti on olnud vajadus katsetada erinevaid tehnoloogiaid. Ja jällegi – kiire POC ning tulemus käes. Ka siin pole oluline konkreetsed tehnoloogiad, mida me kasutame, vaid tegelikult see paindlikus nende valimisel. Tehnoloogiad tulevad ja lähevad.

Kokkuvõtvalt - Riigipilv on meie meeskonnale andnud:

  1. Võimaluse olla paindlik ja kiire
  2. Võimaluse anda oma kliendile vettpidavaid lubadusi
  3. Võimaluse kiiresti katsetada ja valida kõige sobivamaid tehnoloogiaid raketi ehitamiseks

 


Lisa kommentaar

Email again:
Kommentaarid (5)
555 sample@email.tst · 14. detsember 2021
555 sample@email.tst · 14. detsember 2021
555 sample@email.tst · 14. detsember 2021
555 sample@email.tst · 14. detsember 2021
555 sample@email.tst · 14. detsember 2021
Vaegnägijatele