Teksti suurus

Reavahe

Kontrastsus

Kommentaarid (10)

Riigipilve infokiri 1/2021

Riigipilvel on hea meel teatada, et senini toiminud Riigipilve osutamise kontsessioonileping RIKSi, Ericssoni, OpenNode, Telia, Dell/EMC ja Cybernetica osalusel on pikendatud kuni 01.03.2022-ni.

Kokku on lepitud, et peale pikendatud kontsessioonilepingu lõppemist saab riik 100% Riigipilve omanikuks, et jätkata seniste Riigipilve teenuste osutamist. Opereerimismudelis on ette näha muudatusi. Sellekohased otsused esitab Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium (MKM) valitsusele 2021.a. märtsi jooksul.

Riigipilve osas on otsustatud, et teenuse osutamine ja kasutamine jätkub samadel põhimõtetel kui siiani. 2021. aasta jooksul plaanib MKM korrastada Riigipilve õigusliku aluse ja reeglistiku.


TURVALISUS

Aasta alguses katsetati Riigipilve turvanõrkuste avastamiseks VVT (Vulnerability Vizualisation Tool) teenust pilves majutatud klientide avalike IP-de skaneerimiseks. Nõusoleku oma välisperimeetri analüüsimiseks andsid peaaegu kõik Riigipilve kliendid.

Klientidele anti turvaülevaade hetkeolukorrast, mis avalikult maailmale välja paistab. Muu hulgas tulid välja mõned kriitilised nõrkused, mis vajasid kohest parandamist.
Seekord tehti teenuse tutvustusena skaneerimised klientidele tasuta. Kui on huvi edaspidi olla kindel oma välja paistvate ja ka sisemiste süsteemide turvalisuses, siis on Riigipilve klientidel võimalik tellida endale turvanõrkuste avastamise teenus.

MIGREERIMISEST RIIGIPILVE

Riigipilve kasutuselevõtuga kaasneb tihti küsimus, et mida teha juba olemasolevate, nii-öelda "legacy" infosüsteemidega? Valikud on siin põhimõtteliselt järgmised:
  1. oodata kuniks infosüsteem jõuab elukaare lõpuni ja mitte migreerida;
  2. luua uus infosüsteemi versioon Riigipilve ja migreerida ainult andmed;
  3. migreerida infosüsteem “as-is” Riigipilve.

Järgnev protsessikirjeldus puudutab neist valikutest just viimast, “legacy” infosüsteemide migreerimist Riigipilve, võimalikult väheste muudatustega.

Loe edasi Riigipilve blogist


UUED TEENUSED 

Juba olemasolevad teenused on saanud uuendusi:

Riigipilve teenuste koondnimekirja leiab SIIT.


ETTEVALMISTAMISEL TEENUSED

IT-varade haldusteenus (Fujitsu Estonia)

IT-varade elutsükli haldamisel seisavad IT osakonnad tihti silmitsi paljude probleemide ja väljakutsetega. Hoides silma peal üha suureneva IT-varade hulgal, on vajalik säilitada turvalisus ja seda kõike pidevalt väheneva eelarvega. Miradore pakub seadmete haldamiseks täielikku tööriistakomplekti, millega hallata seadmeid kogu elutsükli vältel, ostust kuni käibelt eemaldamiseni. Ühtne, lihtsasti kasutatav ja mugav veebipõhine liides muudab halduse muretuks ja läbipaistvaks.

Teenus võimaldab teil kaardistada ning hallata oma laua- ja sülearvuteid, servereid (Windows, mac-OS, Linux) ning tarkvara; automatiseerida igapäevased ülesandeid, sealhulgas operatsioonisüstee-mide, tarkvarade ning turvapaikade (üle 110 tootja ja üle 1400 tarkvara) haldust ja paigaldust.

Teenus sisaldab:

  • IT varahaldus - võimaldab saada usaldusväärset ja täpset teavet oma IT-varade kohta;

  • Tarkvara paigaldus - võimaldab paigaldada, uuendada ja eemaldada tarkvara kaugelt ning käivitada kõik seadmete konfiguratsioonimuudatused;

  • Operatsioonisüsteemi paigaldus - uue seadme paigaldus 100% ulatuses - operatsiooni süsteem, tarkvara ja turvapaigad kõik koos;

  • Turvapaikade haldus - võimalust automatiseerida enam kui 50 tarkvarapakkuja ja üle 180 rakenduse turvapaikade paigaldust;
  • Analüütika - jälgida oma seadmete tervist sadade seadmete kohta käivate atribuutide abil.

Serveri küberkaitse teenus (Telia) -  Kliendi käsutusse antakse Trend Micro Worry-free Advanced uue generatsiooni viirusekaitse tarkvara, mis aitab kaitsta ettevõtte servereid viiruste ja pahavara eest.
Teenuse eelised:
  • Tegemist on ainult serveritele keskendunud uue generatsiooni antiviiruse platvormiga.
  • Tegemist on ainult serveritele keskendunud uue generatsiooni antiviiruse platvormiga.
  • Toetab väga laia spektrit serverite operatsioonisüsteeme (toetatud on kõige vanemad ja ka kõige uuemad süsteemid)
  • Klient saab isikliku ülevaatliku kasutajaliidese, millega jälgida oma süsteemide töökorda
  • Telia spetsialistid veenduvad kliendi serverite kaitseolekus ning aitavad vajadusel reageerida tuvastatud probleemidele ja ohtudele
  • Teenus võimaldab kliendil saada kontrolli ja nähtavust oma erinevates keskkondades asuvatele süsteemidele.

Lisa kommentaar

Email again:
Kommentaarid (10)
555 sample@email.tst · 14. detsember 2021
555 sample@email.tst · 14. detsember 2021
555 sample@email.tst · 14. detsember 2021
555 sample@email.tst · 14. detsember 2021
555 sample@email.tst · 14. detsember 2021
555 sample@email.tst · 14. detsember 2021
555 sample@email.tst · 14. detsember 2021
555 sample@email.tst · 14. detsember 2021
555 sample@email.tst · 14. detsember 2021
555 sample@email.tst · 14. detsember 2021
Vaegnägijatele